tirsdag 18. januar 2011

FINALS

Denne uken er uken som alle elevene her på Boulder City high school frykter mest i løpet av det første halvåret. oooh. Jada, vi har semesterprøver nå. Altså eksamen. Alle er kjempe stressa og nervøse. Jeg tar det ganske greit med ro jeg. Jeg har 6 fag på skolen og slik blir de delt opp:

ONSDAG: JOURNALISM (1 time 30 min)
                ART (1 time 30 min)

TORSDAG: US HISTORY (1 time 30 min)
                  AMERICAN LITERATURE (1 time 30 min)

FREDAG: MATTE (1 time 30 min)
                PUBLICATIONS/YEARBOOK (1 time 30 min)

Som dere ser, første dagen kommer til å bli veldig lett. Altså, vi har fått vite hva vi skal gjøre. I journalism skal vi lage en SSS. Storyboard, Script og Schedule. Når vi skal på intervju må vi lage en storyboard over hvordan vi vil sette kameraet, vinkler osv. Script er da intervjuet, spørsmål. Schedule er når vi skal gjøre det, dagene vi skal redigere osv. Dette tar vanligvis 10 min.
I art så skal vi lage et one-point-perspective room. Kunne ikke fått værre oppgave. Det er så kjedelig. I tillegg så får vi tilgitt en form av noe slag (egg, kube) også skal vi tegne den med skyggelegging etc. Veldig greit.
Torsdag er nok den værste dagen, ja. Vi har gått igjennom så mye i US History at det blir vanskelig å huske alt sammen. Vi får 65 multiple choice, 25 fill in the blank, en identification (skrive om en person eller hendelse) og en essay. Engelsk det året her har vært kjempe lett, men som jeg tror jeg nevnte før så har hun det gjort det vanskelig nå. Jaja, det får gå som det går. Og Mr.Peterson,da, historielæreren, han sa: "Let's just say it like this; no one in my class ever gets an A on their semester exam, MAYBE a high B, but usually B or lower." Hurra.
Fredag. Matte. Matte er matte. Malin liker ikke matte. Det går faktisk veldig bra om dagen, er på vei opp mot en A, men nå er det liksom alt satt sammen i en og det er kjedelig. Men så avslutter vi det hele med tidenes letteste fag, yearbook. Vi skal altså "lage" (komme med ideer, lage forside, ting som skal være med i årboka, navn etc.) neste års årbok! Det kan bli gøy :)
Neste uke er det premiere på skuespillet, blir såå godt å bli ferdig med det!






















I går møtte jeg Amalie i Vegas! Det var kjempe gøy og koselig å se henne igjen :) Det var også helt sjukt varmt. Har ligget på 12 grader her, KALDT, men nå var vi altså oppe i 25 grader! Kanskje varmere! Det var helt utrolig. GODT :D

1 kommentar:

  1. Hallo!
    ettpunktsperspektiv er jo gøy :)he-he

    SvarSlett