fredag 25. mars 2011

THE GOLDEN STATE

Da var jeg tilbake fra California. Noen helt utrolig fine og avslappende dager inne i L.A. Kom som sagt ned mandag ettermiddag og ble boende rett ved Hollywood Boulevard! Ikke så dårlig plassering det akkurat. Vi skulle prøve å finne walk of fame, men den var jo praktisk talt rett rundt hjørnet, så den gata har vi gått opp og ned et par ganger, ja. Den var mye lengre enn jeg trodde! Og visste du at skuespilleren, sangeren, regissøren eller hva det skulle være, må betale 35 000 dollar for stjernen selv? Ganske sykt! Ca. 200 000 norske. Dette fikk vi opplyst på vår lille sightseeing tur rundt i Beverly Hills og Rodeo Drive! Her fikk vi sett noen glimt av store kjendisers hus; Tom Cruise, Christina Aguilera, The Playboy Mansion, huset hvor Michael Jackson døde, Elvis Presleys gamle hus, og den store kjendisen, Dr.Phil, haha. Guiden vår klikka jo helt når han syns han så hodet til kona hans, men det viste seg at det bare var en venninne. Men i mitt hode så var det kona til Dr.Phil. Etter det dro vi med bussen ned til et stort marked hvor du kunne finne alt mulig! Der var vi en time og senere tenkte jo vi at vi skulle opp til Hollywood skiltet, noe som vi hadde betalt for og som sto var med i pakken, men guiden vår sa han ikke hadde fått noe beskjed om at det var i pakken, men det var litt rart for det var visst mange fler som hadde stilt det samme spørsmålet! haha.


Vi dro tilbake og han viste oss et kjøpesenter man kunne gå til og stå oppe i andre etasjen og se opp mot det. Altså, når vi tok bilde så så du personen foran og bak så du hvite skygger. Nei du, vi tok bilen og gps'en, slo inn "The Hollywood Sign" og panka oppover en trang og smal gate, men fant en liten fin restaurant hvor vi spiste frokost, dette var dagen etter, altså onsdag, kjørte så videre opp denne gata - rettere sagt; Hollywood Hills.
Til slutt kom vi til et privat hus med port og greier, så vi kom ikke lengre, men jammen var vi nærme skiltet! Ble noen bra bilder der.  På turen fikk sett forskjellige steder hvor diverse filmer har blitt spilt inn, restauranter, gater, barer, kafeer osv. Men jeg og Mia dro til Universal Studios hvor mange berømte filmer har blitt spilt inn, det er også en fin fornøyelsespark. Fint vær var det da og, men onsdagen var det jo fare for regn, men vi var heldige akkurat da. Før man går inn der har man jo den store globen hvor vi tok bilder foran. Så kommer det en mann opp og spør om jeg kan ta bilde av han, viste seg at han var norsk gitt' !
(bildene har jeg bare tatt fra google, mine kommer når jeg får dem sendt fra Mia's camera.)
Det var kjempe gøy der! Vi kunne sikkert vært der mye lengre, men vi dro dit først å fremst for å se Wisteria Lane, altså hvor Frusterte Fruer hadde blitt spilt inn! Men vi fikk tatt en Jurassic Park berg og dal bane, med vann og greier! Blir lettere å fortelle når jeg får bilder og slikt, men det får bli litt senere. Så var det torsdag alt og da var det tid for DISNEYLAND !! Jeg skulle endelig få besøke mine barndomshelter, Donald, Mikke og Langbein! Køen for å få tatt bilde med de var helt sjukt lang! Nei, så viktig var det ikke. Det var ikke bare der det var lang kø! Gjennomsnitt på 45 min venting på alle karuseller og berg og dal baner! Men jeg fikk møtt Kine, da! :-D Det var kjempe koselig. Skulle så gjerne ha møtt Kari og, men jeg fikk ikke tid - og det var 7 timer fra Boulder til Bakersfield :-(
Rett nede i gata fra hvor vi bodde var det en diger kostyme butikk! Der brukte vi litt tid, for pappa skal ha bursdagsfest i sommer med 60 og 70 talls tema, det blir gøy! Gleder meg til det, ja. Så tok vi fatt og dro tilbake til Boulder. Det var rart å si hade igjen, heldigvis var det ikke like hardt som i sommer. For det har gått opp for meg at det er 2 og en halv måned til jeg skal hjem! Spring Break nærmer seg, påske, mai, graduation, sommer! Ja, dette kommer til å gå fort.

1 kommentar:

  1. Jeg skal sende deg bilder i løpet av kort tid ;) Jo, forresten, vi så på "Tangled" på flyet! Den var så fin :)

    SvarSlett