mandag 2. mai 2011

1.MAI

Dagen i dag har vært en fantastisk dag for amerikanerne. Osama Bin Laden ble erklært død, og ingen syntes det var noe synd. Historielæreren min, mest patriotiske personen på denne jord, hadde på seg dressbukse, skjorte og slips med en pins av det amerikanske flagget! Vi brukte store deler av historietimen til å snakke om det her, og hvor mye det hadde å si for USA. Han fortalte at han hadde snakket med en elev før timen og de hadde snakket om Bin Ladens død og han hadde sagt til eleven: "It feels good, doesn't it?"
Ja, han er veldig dramatisk. Facebook i går kveld var fylt med "finally, it's about time, USA!! etc." Folk var samlet i store mengder foran Det Hvite Hus hvor de jublet og sang "USA, USA, USA!"
Så dagen i dag har vært en spesiell dag. Jeg husker godt da 9/11 skjedde, og hvor fælt jeg syntes det var, men det var veldig spesielt å se hvordan folk var i dag. Veldig lettet, glade, sentimentale. Og det forstår jeg jo veldig godt etter hva han gjorde mot USA. Så dette var en gledens dag for USA! Er det ikke rart at Hitler også døde 1.mai?

3 kommentarer:

  1. Entusiastisk historie lærer;) Spesiell dag du har vært med på Malin.. Jeg sitter på natt vakt, og klarte ikke å la være se på bloggen din:))) Savner deg... Mamma<3

    SvarSlett
  2. yeah. Mr. Petersen is probably the most patriotic person in America.

    SvarSlett
  3. OH MY GOD. i swear i though it said: mr.petersen said:
    hahah, soo funny if he commented. and yaaah.

    SvarSlett