torsdag 26. august 2010

NEVADA


  • Nevada er en delstat i USA som ligger sørvest i landet. Den grenser til Oregon og Idaho i nord, Utah i øst, Arizona i sørvest og til California (Kari) i sør og vest. Nevada er blant annet kjent for Las Vegas og Area 51. Den har fått kallenavnet «Silver State» etter de rike mineralforekomstene, først og fremst av sølv, som ble oppdaget på 1800-tallet.



  • Hovedstad: Carson City
  • Største by: LAS VEGAS !!
  • Sør i Nevada, Boulder City, kan det bli opp mot 42 grader! Generelt varmt i hele staten.
  • Vinter temp: Gjennomsnitt 20 grader
  • 4 timer med bil til Los Angeles, perfekt, og 4 timer til Grand Canyon.
  • Rundt 2,5 mill innbyggere
  • Ørken
  • 27 % Roman Catholic
  • Route 50, også kjent som: "The lonliest road in America"
























4 kommentarer:

  1. Nevada høres bra ut Malin :) Også ikke så langt fra verken Las Vegas eller LA = MEG!! :D haha.. Håper inderlig at din ordentlige verstfamilie ikke er så langt unna der du skal bo i mnd fremover :) Jeg sier bare god tur (aner ikke når du drar) og kos deg masse med familie og venner frem til da.. En ting du kommer til å savne, noe jeg gjør allerede etter bare to uker er norsk sjokolade (hvis du er fan av sjokolade seff).. Melkesjokolade <3

    SvarSlett
  2. LAS VEGAS ER SJUUUKT :D:D:D GLED DEG! :D

    SvarSlett
  3. ååå nå ble jeg glad malinmor<3 familien min elsker å reise så kanskje vi kan få til å treffes i las vegas i løpet av året!! gratulerer hvertfall, gled deg til snille amerikanere og skole:))

    SvarSlett
  4. maren, jeg gleder meg masse :D:D:D hihi
    ååh, braa kari!! det er så kort avstand at det skal vi hvertfall få til :D:D håper du har det bra <3<3

    SvarSlett